Blog

Jak schudnąć bez głodówki i litrów wylanego potu?

2019-06-19

Dieta i aktywność fizyczna dobrane w zgodzie z własnymi potrzebami pozwolą osiągnąć najlepsze efekty odchudzania.

Wiele osób zmaga się z nadwagą i szuka sposobów na wyszczuplenie sylwetki oraz poprawienie kondycji całego organizmu. Niestety część tych sposobów nie tylko nie przynosi oczekiwanych efektów, ale także wiąże się z wieloma wyrzeczeniami. Kuszeni obietnicą szybkiej utraty wagi, dajemy się wciągnąć w diety cud lub ciężkie programy treningowe. Wyczerpani i głodni szybko zniechęcamy się, utracone kilogramy znowu się pojawiają, a my wracamy do punktu wyjścia.

Do tematu chudnięcia warto podejść z zimną krwią. Istnieje kilka zasad, dzięki którym można osiągnąć wymarzony efekt – bez nieludzkiego wysiłku, bez wymagających diet i bez rezygnacji z tego, co naprawdę lubimy robić i jeść. Oczywiście pewne wyrzeczenia są konieczne – jednak z właściwym podejściem nie będą one aż tak bolesne, a na dłuższą metę staną się po prostu nowym elementem naszej codzienności.

Zdrowa dieta – sposób na szczupłą sylwetkę i długotrwałe zdrowie

Dieta to nie tylko ilość kalorii, które spożywa się każdego dnia, ale także – a nawet przede wszystkim – właściwy dobór wszystkich mikro- i makroelementów do potrzeb organizmu. W dobieraniu diety chodzi w głównej mierze o to, aby rozpoznać, czego brakuje ciału i co jest powodem niewłaściwego funkcjonowania jego narządów. To właśnie zaburzenia w pracy organizmu są pierwotną przyczyną nadwagi, która pociąga za sobą kolejne dolegliwości i choroby.

"Uniwersalne" sposoby na schudnięcie tak naprawdę nie istnieją – diety, które można znaleźć w Internecie lub w poradnikach nie uwzględniają takich kwestii jak grupa krwi, choroby, tryb życia, rodzaj wykonywanej pracy. Dieta powinna być układana indywidualnie. Z pewnością inaczej powinny się odżywiać osoby mające problem z tarczycą, inaczej cukrzycy, a inaczej osoby z alergiami lub nietolerancją pokarmową.

Przy układaniu diety, poza uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, niezwykle ważne jest także zwrócenie uwagi na upodobania. Zwykle nie ma potrzeby rezygnować z ulubionych smaków i produktów – bardzo często da się je wprowadzić do codziennego jadłospisu, tak aby dieta była smaczna i różnorodna. Mitem jest także to, że na diecie chodzi się głodnym. Odpowiednio skomponowane posiłki powinny być sycące i satysfakcjonujące.

Aktywność fizyczna i inne formy dbania o ciało

Utrata wagi nie musi być celem samym w sobie – chudnięcie to naturalny skutek lepszego dbania o siebie, doprowadzania organizmu do lepszej kondycji i pozbywania się różnorodnych dolegliwości, które zaburzają jego pracę. Poza odpowiednio dobraną dietą warto więc pamiętać też o aktywności fizycznej.

Kluczem jest dobranie rodzaju aktywności do siebie – do swoich preferencji i fizycznych możliwości. W rozwoju fizycznym ciała mogą sprawdzić się pływanie, fitness, jazda na rowerze, pilates czy joga. Osoby lubiące sporty zespołowe mogą wybrać siatkówkę, koszykówkę czy piłkę nożną. Ci, którzy wolą pracować nad ciałem indywidualnie, mogą zapisać się na siłownię lub basen. Doskonałą formą aktywnego spędzania czasu jest taniec lub taniec połączony z fitnessem (np. zumba). Możliwości jest bardzo wiele – czasem trzeba spróbować kilku opcji, zanim znajdzie się to, co najbardziej nam odpowiada.

Dbanie o zdrowe i zgrabne ciało można rozszerzyć także o specjalne zabiegi i masaże, np. masaże modelujące sylwetkę. Ich celem jest przyspieszenie przepływu krwi oraz pobudzenie mięśni do pracy. Większa ilość spalanej energii pozwala na stopniową redukcję tkanki tłuszczowej. Ważnym elementem takich zabiegów jest możliwość zrelaksowania się i poczucie, że robi się dla swojego ciała coś nie tylko pożytecznego, ale także przyjemnego. Gdy odchudzanie kojarzy się z przyjemnością, motywacja do podtrzymywania nowych postanowień znacznie się zwiększa, a efekty pojawiają się szybciej.

Uwaga, ta strona używa COOKIES. Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. X

zamknij
umawianie wizyt

umów się na wizytę

umawianie wizyt

Zadaj pytanie